Ajanvaraus tapahtuu edelleen puhelimitse. Päivystysasioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo 8—9. Käytössämme on takaisinsoittojärjestelmä eli soitamme asiakkaalle takaisin.
Samalla päivystyspotilaiden hoito keskitetään sote-keskuksen ensimmäiseen kerrokseen, ja päivystyspotilaita hoitavat entistä enemmän hoitajat ja lääkärit yhdessä. Toiminnan muutokset liittyvät maakunnalliseen Tulevaisuuden sote-keskus -hankkeeseen, jossa kehitämme uudenlaisen, moniammatillisen tiimityön mallia myös Salpakankaalla.
– Asiakkaalle tämän työn pitäisi näkyä entistä saumattomampina palveluina, toteaa hallintoylihoitaja Pertti Sopanen Päijät-Hämeen hyvinvointialueesta.
– Salpakankaalla asiakkaita kohtaavassa tiimissä onkin jo mukana esimerkiksi farmaseutti, ja vaiheittain aletaan sovittaa yhteen myös muita palveluja, kuten kuntoutusta ja matalan kynnyksen mielenterveyspalveluja.