-
Koronavirusrokote
-
Sosiaalihuollon palvelut
-
Opiskeluterveydenhuolto
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto sote-keskuksessasi
Kun sairastut tai sinun pitää päästä lääkäriin, ota yhteyttä sote-keskukseesi. Arvioimme hoidon tarpeen ensimmäisessä yhteydenotossa ja tarvittaessa varaamme ajan lääkärin tai hoitajan vastaanotolle.
Sote-keskusten lääkärin ja hoitajan vastaanotot palvelevat arkisin päiväsaikaan. Kun soitat sote-keskuksesi ajanvarauksen puhelinnumeroon, sinulle tehdään hoidon tarpeen arviointi. Sen perusteella sinulle tarvittaessa varataan aika lääkärin tai hoitajan vastaanotolle. Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu, joten sinun ei tarvitse jonottaa puhelimessa vaan voit jättää soittopyynnön automaattiin.
Kaikissa sote-keskuksissa ei ole lääkärin päivystysvastaanottoa joka arkipäivä, vaan sinut voidaan ohjata toiseen sote-keskukseen.
Aukioloaikojen ulkopuolella ja kiireellisissä tapauksissa Päijät-Hämeen keskussairaalan yhteydessä sijaitseva Akuutti24-päivystys palvelee ympäri vuorokauden. Hätätilanteessa soita yleiseen hätänumeroon 112.
Kenelle ja millä ehdoin
Lääkärin ja hoitajan palvelut ovat kaikille Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asukkaille. Hoitajan vastaanotto on maksuton, mutta lääkärin vastaanotosta peritään hinnaston mukainen maksu. Lue lisää avosairaanhoidon maksuista.
Käyttämättä ja perumatta jätetystä käynnistä peritään 56,70 e. Maksuja ei peritä alle 18-vuotiailta ja veteraaneilta.
Toimi näin
Ota yhteyttä sote keskukseesi puhelimitse tai varaa aika hyvis.fi -verkkopalvelusta. Hoidontarpeesi arvioidaan ja sinut ohjataan eteenpäin.
Muutos sote-keskusten (Heinola, Hollola, Asikkala ja Padasjoki) kiirevastaanoton aukioloaikaan 1.4.2024 alkaen
1.4.2024 alkaen hyvinvointialueen Heinolan, Hollolan, Asikkalan ja Padasjoen sote-keskusten kiirevastaanotto päättyy maanantaista torstaihin klo 15.30 ja perjantaisin ja juhlapyhien aattopäivinä klo 14:30. Ennen kiirevastaanoton sulkeutumista
saapuneiden potilaiden asiat hoidetaan tarpeen mukaisesti.
Sote-keskusten kiirevastaanotto on tarkoitettu potilaille, jotka kykenevät sairauden pahentumatta yleensä odottamaan seuraavaan arkipäivään. Kiirevastaanotto ei ole kiireellisen hoidon tarvetta vaativien potilaiden päivystyspiste. Vakavasti sairastuneet tai hoidon perusteet.fi mukaisesti päivystyksellistä kiireellistä hoitoa tarvitsevat potilaat ohjataan
hyvinvointialueen yhteispäivystykseen Akuutti24:ään.
Kiirevastaanoton palvelun tukena toimii klo 6:00 – 22:00 välisenä aikana digiklinikka Päijät-Sote- sovelluksessa, jossa voidaan hoitaa monia akuuttiin sairastumiseen liittyviä asioita.
Lisätietoja tarvittaessa omasta sote-keskuksestasi tai
Pertti Sopanen
tulosaluejohtaja, avosairaanhoito
[email protected]
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin, fysioterapeutin, toimintaterapian ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, päihdepsykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotto, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineet, kuvantaminen, laboratoriopalvelut sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Fysioterapiapalveluihin, toimintaterapiaan ja apuvälineisiin liittyvät asiat on keskitetty ajanvarauspuhelimeen ma-to klo 7.30-14 p. 0444823215.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksiin tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Ajanvaraus kuvantamiseen takaisinsoittopalvelulla p. 03 8802802 ma-to klo 8-15 ja pe klo 8-14. Yksityis- ja työterveyslähetteisiin ajanvaraus suoraan kuvantamiseen p. 044 4823340.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab, laboratorio on avoinna ma-pe klo 7-15.
Asiakkaat voivat hoitaa sote-palveluihin liittyviä asioita myös maksutonta Päijät-Sote -sovelluksella lataamalla sovelluksen puhelimeensa sovelluskaupasta tai asioimalla osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan ensisijainen yhteydenotto päivystysapu p. 116117 tai hätätapauksissa 112. Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
14:00 - 15:30
14:00 - 15:30
14:00 - 15:30
14:00 - 15:30
Asikkalan sote-keskus palvelee sinua arkipäivisin.
Sote-keskuksella on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan.
Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana. Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä tekstiviestinumeroon. Huomioithan, että tekstiviestipalvelu palvelee vain kuulovammaisia asiakkaita.
Hartolan sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen.
Hartolan sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen.
Hartolalaiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden sote-keskuksen päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuskella tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi.
Voit myös asioida digitaalisesti Digiklinikalla joko Päijät-Sote-sovelluksen tai verkkoselaimen kautta osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Digiklinikan kautta saa yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa sinut ohjataan eteenpäin sote-keskukseen.
Huomioithan, että Digiklinikalla ei käsitellä kiireellisiä asioita.
Voit asioida Digiklinikalla myös läheisesi puolesta.
Suun terveydenhuollon asioissa Digiklinikka palvelee päivittäin klo 8–20 sekä mielenterveys- ja päihdeasioissa ma-pe klo 8-16.
Muissa asioissa voit lähettää viestin Digiklinikalle ympäri vuorokauden. Hoitotiimi käsittelee viestejä päivittäin klo 06–22.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut, joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, päihdepsykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotto, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, kuvantaminen, laboratoriopalvelut sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Fysioterapiapalveluihin, toimintaterapiaan ja apuvälineisiin liittyvät asiat on keskitetty ajanvarauspuhelimeen ma – to klo 7:30–14 p. 044 4823215
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Ajanvaraus kuvantamiseen takaisinsoittopalvelulla p. 03-8194318 ma-pe klo 9-14.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab ja laboratorio on avoinna ma-to klo 7-14.30, pe 7-14.
Asiakkaat voivat hoitaa terveyteensä liittyviä asioita myös Päijät-Sote- sovelluksella lataamalla puhelimensa sovelluksen ilmaiseksi sovelluskaupasta tai asioimalla osoitteessa paijatsote.suomisote.fi
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan ensisijainen yhteydenotto päivystysapu p. 116117 tai hätätapauksissa 112. Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut, joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, päihdepsykiatrisen sairaan-hoitajan vastaanotto, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineet, kuvantaminen, laboratoriopalvelut sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen. Puhelinajat takaisinsoittoon ma – to 8-15, pe 8-14
Asiakkaat voivat hoitaa terveyteensä liittyviä asioita myös Päijät-Sote- sovelluksella lataamalla puhelimensa sovelluksen ilmaiseksi sovelluskaupasta tai asioimalla osoitteessa paijatsote.suomisote.fi
Fysioterapiapalveluihin, toimintaterapiaan ja apuvälineisiin liittyvät asiat on keskitetty ajanvarauspuhelimeen ma – to klo 7:30–14 p. 044 4823215
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/. Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab. Ajanvaraus: www.fimlab.fi/ajanvaraus tai puh. 010 808 515 arkisin klo 7.00-18.00. Numerosta saa myös ohjausta. Ilman ajanvarausta vuoronumerolla asiointi Salpakankaan laboratoriossa klo 8.30 -14.30
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Ajanvaraus puh. 044 780 2391 ma – pe klo 9.00 – 14.00
Ilta- ja yöaikaan ensisijainen yhteydenotto päivystysapu p. 116117 tai hätätapauksissa 112. Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
14:00 - 15:45
14:00 - 15:45
14:00 - 15:45
14:00 - 15:45
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä tekstiviestinumeroon. Huomioithan, että tekstiviestipalvelu palvelee vain kuulovammaisia asiakkaita.
Iitin sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen. Iittiläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden sote-keskuksen päivystystä sen ollessa auki.
Iitin sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen.
Iittiläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden sote-keskuksen päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Iitin laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä osoitteessa Iitintie 29. Laboratorio palvelee ainoastaan ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15 ja pe klo 7.10–12.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuskella tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16.
Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä tekstiviestinumeroon. Huomioithan, että tekstiviestipalvelu palvelee vain kuulovammaisia asiakkaita.
Kärkölän sote-keskuksessa sairaanhoitajan vastaanottopalveluita on saatavilla sote-keskuksen aukioloaikojen puitteissa.
Kärköläläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden Kaupunginsairaalan päivystystä sen ollessa auki.
Kärkölän sote-keskuksessa sairaanhoitajan vastaanottopalveluita on saatavilla sote-keskuksen aukioloaikojen puitteissa.
Kärköläläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden Kaupunginsairaalan päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Kärkölän laboratorion näytteenotto palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 7.30–13.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin terveysasemalla tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi.
Kärkölän äitiys- lasten- ja ehkäisyneuvola palvelee Kärkölän sote-keskuksessa. Ajanvaraus ja neuvonta palvelee arkisin klo 8–13 numerossa 044 416 3103.
Ajan voi peruuttaa tekstiviestitse numeroon 044 482 4848. Uutta aikaa ei voi varata tekstiviestillä.
Yleistä neuvontaa antaa myös äitiys- ja lastenneuvolan chat, joka palvelee arkisin klo 9–13 Päijät-Soten verkkosivuilla paijat-sote.fi.
Voit myös asioida digitaalisesti Digiklinikalla joko Päijät-Sote-sovelluksen tai verkkoselaimen kautta osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Digiklinikan kautta saa yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa sinut ohjataan eteenpäin sote-keskukseen.
Huomioithan, että Digiklinikalla ei käsitellä kiireellisiä asioita.
Voit asioida Digiklinikalla myös läheisesi puolesta.
Suun terveydenhuollon asioissa Digiklinikka palvelee päivittäin klo 8–20 sekä mielenterveys- ja päihdeasioissa ma-pe klo 8-16.
Muissa asioissa voit lähettää viestin Digiklinikalle ympäri vuorokauden. Hoitotiimi käsittelee viestejä päivittäin klo 06–22.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä tekstiviestinumeroon. Huomioithan, että tekstiviestipalvelu palvelee vain kuulovammaisia asiakkaita.
Lahden sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä.
Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Lahden sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä.
Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Lahden sote-keskuksen laboratorio (Harjukatu 48) palvelee ainoastaan päivystysasiakkaita ma-pe klo 8–16. Muu näytteenottotoiminta on siirtynyt Aleksanterinkadun laboratorioon (Aleksanterinkatu 24 a), joka palvelee ajanvarauksella ma-to klo 7–18 ja pe klo 7–16. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Lahden sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 7.30–16.00 sekä perjantaisin ja juhlapyhien aattona klo 7.30–15.00.
Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Voit myös asioida digitaalisesti Digiklinikalla joko Päijät-Sote-sovelluksen tai verkkoselaimen kautta osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Digiklinikan kautta saa yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa sinut ohjataan eteenpäin sote-keskukseen.
Huomioithan, että Digiklinikalla ei käsitellä kiireellisiä asioita.
Voit asioida Digiklinikalla myös läheisesi puolesta.
Suun terveydenhuollon asioissa Digiklinikka palvelee päivittäin klo 8–20 sekä mielenterveys- ja päihdeasioissa ma-pe klo 8-16.
Muissa asioissa voit lähettää viestin Digiklinikalle ympäri vuorokauden. Hoitotiimi käsittelee viestejä päivittäin klo 06–22.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä tekstiviestinumeroon. Huomioithan, että tekstiviestipalvelu palvelee vain kuulovammaisia asiakkaita.
Nastolan sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä. Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Nastolan sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä. Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Nastolan laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15.00 ja pe klo 7.10–14.00. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Nastolan sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 8.15–15.30 ja pe klo 8.15–14.30.
Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Voit myös asioida digitaalisesti Digiklinikalla joko Päijät-Sote-sovelluksen tai verkkoselaimen kautta osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Digiklinikan kautta saa yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa sinut ohjataan eteenpäin sote-keskukseen.
Huomioithan, että Digiklinikalla ei käsitellä kiireellisiä asioita.
Voit asioida Digiklinikalla myös läheisesi puolesta.
Suun terveydenhuollon asioissa Digiklinikka palvelee päivittäin klo 8–20 sekä mielenterveys- ja päihdeasioissa ma-pe klo 8-16.
Muissa asioissa voit lähettää viestin Digiklinikalle ympäri vuorokauden. Hoitotiimi käsittelee viestejä päivittäin klo 06–22.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Kuvantaminen tapahtuu Asikkalan sote-keskuksessa ja ajanvaraus p. 03 8802930 takaisinsoittopalvelulla. Yksityis- ja työterveyslähetteisiin ajanvaraus suoraan kuvantamiseen p. 044 4823340.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab ja laboratorio on avoinna ti ja to klo 7-15.
Asiakkaat voivat hoitaa terveyteensä liittyviä asioita myös Päijät-Sote -sovelluksella lataamalla puhelimeensa sovelluksen ilmaiseksi sovelluskaupasta tai asioimalla osoitteessa paijatsote.suomisote.fi
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan ensisijainen yhteydenotto päivystysapu p. 116117 ja hätätilanteissa p. 112.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan.Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.