Lääkärin ja hoitajan vastaanotto sote-keskuksessasi

Kun sairastut tai sinun pitää päästä lääkäriin, ota yhteyttä sote-keskukseesi. Arvioimme hoidon tarpeen ensimmäisessä yhteydenotossa ja tarvittaessa varaamme ajan lääkärin tai hoitajan vastaanotolle.

Sote-keskusten lääkärin ja hoitajan vastaanotot palvelevat arkisin päiväsaikaan. Kun soitat sote-keskuksesi ajanvarauksen puhelinnumeroon, sinulle tehdään hoidon tarpeen arviointi. Sen perusteella sinulle tarvittaessa varataan aika lääkärin tai hoitajan vastaanotolle. Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu, joten sinun ei tarvitse jonottaa puhelimessa vaan voit jättää soittopyynnön automaattiin.

Kaikissa sote-keskuksissa ei ole lääkärin päivystysvastaanottoa joka arkipäivä, vaan sinut voidaan ohjata toiseen sote-keskukseen.

Aukioloaikojen ulkopuolella ja kiireellisissä tapauksissa Päijät-Hämeen keskussairaalan yhteydessä sijaitseva Akuutti24-päivystys  palvelee ympäri vuorokauden. Hätätilanteessa soita yleiseen hätänumeroon 112.

Kenelle ja millä ehdoin

Lääkärin ja hoitajan palvelut ovat kaikille Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asukkaille. Hoitajan vastaanotto on maksuton, mutta lääkärin vastaanotosta peritään hinnaston mukainen maksu. Katso hinnat.

Käyttämättä ja perumatta jätetystä käynnistä peritään 50,80 €. Maksuja ei peritä alle 18-vuotiailta ja veteraaneilta.

Toimi näin

Ota yhteyttä sote keskukseesi puhelimitse tai varaa aika hyvis.fi -verkkopalvelusta. Hoidontarpeesi arvioidaan ja sinut ohjataan eteenpäin.

Palvelupiste · Vääksy
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959195
Osoite:
Terveystie 1, 17200 Vääksy
Osoite: Terveystie 1, 17200 Vääksy
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 15:00

Asikkalan sote-keskus palvelee sinua arkipäivisin.

Sote-keskuksella on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.

Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan.

Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana. Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.

Puhelinasiointi
Puhelin:
Puhelin: +358 3 8802802
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959195
Puhelinaika
ma 08:00 - 15:00
ti 08:00 - 15:00
ke 08:00 - 15:00
to 08:00 - 15:00
pe 08:00 - 14:00

Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.

Puhelinasiointi
Puhelin:
Puhelin: +358 3 8494388
Tekstiviesti, ajanvarauksen peruutus:
Tekstiviesti, ajanvarauksen peruutus: +358 45 73959246
Puhelinajat
ma 08:00 - 15:00
ti 08:00 - 15:00
ke 08:00 - 15:00
to 08:00 - 15:00
pe 08:00 - 14:00

Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.

Palvelupiste · Heinola
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959246
Osoite:
Torikatu 13F, 18100 Heinola
Osoite: Torikatu 13F, 18100 Heinola
Verkkosivu:
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 15:00

Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.

Puhelinasiointi
Puhelin:
Puhelin: +358 3 8802401
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959196
Puhelinajat
ma 08:00 - 15:00
ti 08:00 - 15:00
ke 08:00 - 15:00
to 08:00 - 15:00
pe 08:00 - 14:00

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Palvelupiste · Hollola
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959196
Osoite:
Terveystie 2, 15870 Hollola
Osoite: Terveystie 2, 15870 Hollola
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 15:00

Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.

Palvelupiste · Kausala
Osoite:
Iitintie 29, 47400 Kausala
Osoite: Iitintie 29, 47400 Kausala
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 16:00

Iitin sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen.

Iittiläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden sote-keskuksen päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.

Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Iitin laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä osoitteessa Iitintie 29. Laboratorio palvelee ainoastaan ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15 ja pe klo 7.10–12.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.

Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuskella tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16.

Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.

Palvelupiste · Järvelä
Osoite:
Opintie 1, 16600 Järvelä
Osoite: Opintie 1, 16600 Järvelä
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 16:00

Kärkölän sote-keskuksessa sairaanhoitajan vastaanottopalveluita on saatavilla sote-keskuksen aukioloaikojen puitteissa.

Kärköläläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden Kaupunginsairaalan päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.

Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Kärkölän laboratorion näytteenotto palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 7.30–13.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.

Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin terveysasemalla tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi.

Kärkölän äitiys- lasten- ja ehkäisyneuvola palvelee Kärkölän sote-keskuksessa. Ajanvaraus ja neuvonta palvelee arkisin klo 8–13 numerossa 044 416 3103.

Ajan voi peruuttaa tekstiviestitse numeroon 044 482 4848. Uutta aikaa ei voi varata tekstiviestillä.

Yleistä neuvontaa antaa myös äitiys- ja lastenneuvolan chat, joka palvelee arkisin klo 9–13 Päijät-Soten verkkosivuilla paijat-sote.fi.

Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16. Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.

Palvelupiste · Lahti
Osoite:
Harjukatu 48, 15100 Lahti
Osoite: Harjukatu 48, 15100 Lahti
Aukioloajat
ma 08:00 - 20:00
ti 08:00 - 20:00
ke 08:00 - 20:00
to 08:00 - 20:00
pe 08:00 - 20:00
la 10:00 - 16:00

Lahden sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä.

Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.

Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Lahden sote-keskuksen laboratorio (Harjukatu 48) palvelee ainoastaan päivystysasiakkaita ma-pe klo 8–16. Muu näytteenottotoiminta on siirtynyt Aleksanterinkadun laboratorioon (Aleksanterinkatu 24 a), joka palvelee ajanvarauksella ma-to klo 7–18 ja pe klo 7–16. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.

Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Lahden sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 7.30–16.00 sekä perjantaisin ja juhlapyhien aattona klo 7.30–15.00.

Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16. Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.

Palvelupiste · Nastola
Osoite:
Pekkalantie 12, 15560 Nastola
Osoite: Pekkalantie 12, 15560 Nastola
Aukioloajat
ma 08:00 - 18:00
ti 08:00 - 18:00
ke 08:00 - 18:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 16:00

Nastolan sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä. Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.

Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Nastolan laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15.00 ja pe klo 7.10–14.00. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.

Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Nastolan sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 8.15–15.30 ja pe klo 8.15–14.30.

Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16. Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.

Puhelin:
Puhelin: +358 3 8194260
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959198
Aukioloajat
ma 08:00 - 15:00
ti 08:00 - 15:00
ke 08:00 - 15:00
to 08:00 - 15:00
pe 08:00 - 14:00

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Palvelupiste · Orimattila
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959198
Osoite:
Terveystie 1, 16300 Orimattila
Osoite: Terveystie 1, 16300 Orimattila
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 16:00

Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.

Palvelupiste · Padasjoki
Puhelin:
Puhelin: +358 3 8802930
Tekstiviesti, ajan peruutus:
Tekstiviesti, ajan peruutus: +358 45 73959194
Osoite:
Kellosalmentie 24, 17500 Padasjoki
Osoite: Kellosalmentie 24, 17500 Padasjoki
Aukioloajat
ma 08:00 - 16:00
ti 08:00 - 16:00
ke 08:00 - 16:00
to 08:00 - 16:00
pe 08:00 - 15:00

Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.

Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan.Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.

Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.

Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/

Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.