-
Koronavirusrokote
-
Neuvolat
-
Lastenneuvolat - Päijät-Sote1-, 2-, 3-, 4- ja 5-vuotistarkastusten sähköinen ajanvaraus
-
Ehkäisy-, lasten- ja äitiysneuvola (ei Heinola ja Sysmä)Puhelimitse numerosta 044 416 3103 arkisin klo 8–13. Käytössä on takaisinsoittopalvelu.
Aikojen peruutukset tekstiviestillä puh. 044 482 4848
Voit jättää yhteydenottopyynnön myös Kysy neuvoa -lomakkeella. -
LastenneuvolaHeinola
-
LastenneuvolaSysmä
-
EhkäisyneuvolaLahti, sähköinen ajanvaraus
-
Opiskeluterveydenhuolto
-
Ryhmien ajanvaraukset
-
StopDia-ryhmä
-
Tulppa-ryhmä
-
Ryhmäliikuntaneuvonta
-
Synnytysvalmennusryhmä

Lääkärin ja hoitajan vastaanotto sote-keskuksessasi
Kun sairastut tai sinun pitää päästä lääkäriin, ota yhteyttä sote-keskukseesi. Arvioimme hoidon tarpeen ensimmäisessä yhteydenotossa ja varaamme ajan lääkärin tai hoitajan vastaanotolle.
Sote-keskusten lääkärin ja hoitajan vastaanotot palvelevat arkisin päiväsaikaan. Voit varata ajan lääkärin tai hoitajan vastaanotolle soittamalla sote-keskuksesi ajanvarauksen puhelinnumeroon. Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu, joten sinun ei tarvitse jonottaa puhelimessa vaan voit jättää soittopyynnön automaattiin.
Soiton yhteydessä hoitaja tekee hoidontarpeen arvion ja varaa ajan tarpeen mukaan hoitajalle tai lääkärille. Kaikissa sote-keskuksissa ei ole lääkärin päivystysvastaanottoa joka arkipäivä, vaan sinut voidaan ohjata toiseen sote-keskukseen.
Aukioloaikojen ulkopuolella ja kiireellisissä tapauksissa Päijät-Hämeen keskussairaalan yhteydessä sijaitseva Akuutti24-päivystys palvelee ympäri vuorokauden. Hätätilanteessa soita yleiseen hätänumeroon 112.
Kenelle ja millä ehdoin
Lääkärin ja hoitajan palvelut ovat kaikille Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asukkaille. Hoitajan vastaanotto on maksuton, mutta lääkärin vastaanotosta peritään hinnaston mukainen maksu. Katso hinnat.
Käyttämättä ja perumatta jätetystä käynnistä peritään 50,80 €. Maksuja ei peritä alle 18-vuotiailta ja veteraaneilta.
Toimi näin
Ota yhteyttä sote keskukseesi puhelimitse tai varaa aika hyvis.fi -verkkopalvelusta. Hoidontarpeesi arvioidaan ja sinut ohjataan eteenpäin.
Asikkalan sote-keskus palvelee sinua arkipäivisin.
Lääkärin tai hoitajan ajanvarauksen voi peruuttaa tekstiviestillä numeroon 044 482 3416. Tekstiviestissä tulee mainita oma nimi, syntymäaika, sote-keskus, jossa asioi ja vastaanottoaika. Jos tarvitset uuden ajan perutun tilalle, se käy parhaiten soittamalla sote-keskuksen numeroon.
Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa, niin välttyy perumatta jääneestä ajasta perittävältä maksulta.
Sote-keskuksella on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan.
Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Sote-keskus palvelee sinua arkipäivisin.
Lääkärin tai hoitajan ajanvarauksen voi peruuttaa tekstiviestillä numeroon 044 482 3416. Tekstiviestissä tulee mainita oma nimi, syntymäaika, sote-keskus, jossa asioi ja vastaanottoaika. Jos tarvitset uuden ajan perutun tilalle, se käy parhaiten soittamalla sote-keskuksen numeroon.
Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa, niin välttyy perumatta jääneestä ajasta perittävältä maksulta.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Iitin sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen.
Iittiläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden Kaupunginsairaalan päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Iitin laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä osoitteessa Iitintie 29. Laboratorio palvelee ainoastaan ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15 ja pe klo 7.10–12.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin terveysasemalla tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16.
Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.
Kärkölän sote-keskuksessa sairaanhoitajan vastaanottopalveluita on saatavilla sote-keskuksen aukioloaikojen puitteissa.
Kärköläläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden Kaupunginsairaalan päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Kärkölän laboratorion näytteenotto palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 7.30–13.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin terveysasemalla tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi.
Kärkölän äitiys- lasten- ja ehkäisyneuvola palvelee Kärkölän sote-keskuksessa. Ajanvaraus ja neuvonta palvelee arkisin klo 8–13 numerossa 044 416 3103.
Ajan voi peruuttaa tekstiviestitse numeroon 044 482 4848. Uutta aikaa ei voi varata tekstiviestillä.
Yleistä neuvontaa antaa myös äitiys- ja lastenneuvolan chat, joka palvelee arkisin klo 9–13 Päijät-Soten verkkosivuilla paijat-sote.fi.
Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16. Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.
Lahden sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä.
Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Lahden sote-keskuksen laboratorio (Harjukatu 48) palvelee ainoastaan päivystysasiakkaita ma-pe klo 8–16. Muu näytteenottotoiminta on siirtynyt Aleksanterinkadun laboratorioon (Aleksanterinkatu 24 a), joka palvelee ajanvarauksella ma-to klo 7–18 ja pe klo 7–16. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Lahden sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 7.30–16.00 sekä perjantaisin ja juhlapyhien aattona klo 7.30–15.00.
Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16. Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Nastolan sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä. Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Nastolan laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15.00 ja pe klo 7.10–14.00. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Nastolan sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 8.15–15.30 ja pe klo 8.15–14.30.
Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16. Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Padasjoen terveysasema palvelee sinua arkipäivisin.
Lääkärin tai hoitajan ajanvarauksen voi peruuttaa tekstiviestillä numeroon 044 482 3416. Tekstiviestissä tulee mainita oma nimi, syntymäaika, sote-keskus, jossa asioi ja vastaanottoaika. Jos tarvitset uuden ajan perutun tilalle, se käy parhaiten soittamalla sote-keskuksen numeroon.
Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa, niin välttyy perumatta jääneestä ajasta perittävältä maksulta.
Terveysasemalla on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineasiantuntijan palvelua sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan.
Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi.
Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Jos sairaus edellyttää lyhytaikaista sairauspoissaoloa todistuksen saat hoitajan vastaanotolta.