Stop influenssa - Pese kädet!Stop influenssa - Pese kädet!

Kausi-influenssa- ja pneumokokki-rokotukset

Rokotuksen saa ajanvarauksella.

Kausi-influenssarokotus annetaan vain ajanvarauksella koronatilanteen vuoksi ja ruuhkien välttämiseksi. Suosittelemme sähköistä ajanvarausta. Walk in -rokotuspisteeltä ei enää 23.11. lähtien saa influenssarokotetta.

Rokotuksia annetaan koko loppuvuoden ajan. Jokaiselle rokotettavalle tulee varata oma aika. Ruuhkien välttämiseksi toivomme, että et tule liian aikaisin odottamaan varaamallesi ajalle. Rokotus annetaan aikuisille olkavarren yläosaan ja tämä on hyvä huomioida pukeutumisessa. Ethän tule rokotukselle, jos sinulla on kuumetta, hengitystie- tai vatsaoireita.

Jos olet tulossa loppuvuoden aikana terveysasemalle sairaanhoitajan vastaanotolle tai neuvolaan, saat rokotuksen käyntisi yhteydessä etkä tarvitse erillistä rokotusajanvarausta.

Maksuttoman rokotuksen saajat

Maksuttoman rokotuksen saavat henkilöt, jotka kuuluvat riskiryhmään tai joiden läheinen kuuluu vakavalle influenssalle erityisen alttiiden riskiryhmään. (linkit vievät THL:n sivuille):

Maksuttomaan rokotukseen ovat riskiryhmäläisten lisäksi oikeutettuja myös henkilöt, jotka asuvat tai oleskelevat pitkäaikaisesti laitosmaisissa olosuhteissa kuten vastaanottokeskuksissa ja vankeinhoitolaitoksissa.

Maksullinen influenssarokote riskiryhmiin kuulumattomille

Influenssarokotetta suositellaan myös 6 kk-6 v lasten vanhemmille omakustanteisesti.

Neuvolassa voidaan pistää itseostettuja rokotteita, jos ne ovat vastaanottotilanteissa asiakkailla mukana.

Omakustanteiseen influenssarokotteeseen voit pyytää reseptin omasta sote-keskuksesta (katso yhteystiedot alta).

Lisätietoja kausi-influenssarokotuksesta THL:n sivulta täältä.