-
Koronavirusrokote
-
Sosiaalihuollon palvelut
-
Opiskeluterveydenhuolto

Sosiaalipalvelut ikääntyneille
Päijät-Soten ikääntyneiden palvelut on tarkoitettu yli 65-vuotiaille. Palvelumme toimivat apunasi silloin, kun ikääntyessäsi tarvitset tukea arjesta selviytymiseen, kuntoutukseen ja asumiseen.
Ikääntyneiden asiakasohjaus
Kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa arjen tueksi, ota yhteyttä Ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Voit olla yhteydessä puhelimitse tai käymällä paikan päällä. Voit myös olla meihin yhteydessä hyvis.fi-palvelun Kysy neuvoa -lomakkeella tai chat-palvelulla.
Palvelupisteet sijaitsevat Lahdessa ja Heinolassa. Hartolan kunnantalon asiakaspiste on avoinna keskiviikkoisin klo 9–11. Siellä on mahdollisuus saada yhteys palveluneuvojaan kuvapuhelimen avulla.
Asiakasohjauksen kevätkiertue 2023
Tule mukaan kuulemaan ja keskustelemaan ikääntyneiden palveluista ja liikunnasta Päijät-Hämeen hyvinvointialueen kunnissa.
Kiertueen aikataulu:
Hollola – Pääkirjasto 2.5 klo 10-12
Kärkölä – Raita senioritupa 4.5 klo 10-12
Hartola – Sote-keskus Kahvio 9.5 klo 12-14
Orimattila – Orimattila Areena 11.5 klo 10-12
Iitti – Kahvitupa 16.5 klo 10-12
Padasjoki – Seurakuntakoti 23.5 klo 10-12
Ikääntyneiden palveluneuvonta
Palveluneuvonnan sivuilta löydät tietoa yksityisten ja julkisten toimijoiden palveluista ikääntyneille. Lue lisää ikääntyneiden palveluneuvonnasta.
Sähköinen palveluohjaus
Yli 65-vuotiaille tarkoitettu palvelu ohjaa helposti tarpeellisen avun piiriin. Lue lisää ja vieraile palvelussa.
Huoli-ilmoitus ikääntyneestä
Huolestuttaako ikääntyneen omaisen tai tuttavan pärjääminen? Voit tehdä ilmoituksen henkilöstä Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta-lomakkeella hyvis.fi-palvelussa. Ilmoituksen tekeminen ei vaadi sähköistä tunnistautumista.
Ikääntyneiden palveluiden saatavuus
Tietoa ikääntyneiden palvelujen saatavuudesta Päijät-Sotessa löydät täältä.
Yhteystiedot
Ikääntyneiden asiakasohjauksesta saat tietoa ja ohjausta kaikista ikääntyneiden arkea tukevista asioista. Neuvontaa ja ohjausta saat joko tulemalla paikan päälle Palvelutorille ikääntyneiden asiakasohjaukseen, soittamalla tai käyttämällä sähköisiä palvelujamme: chat tai kysy neuvoa-lomaketta. Neuvonta ja ohjaus ovat asiakkaalle maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.