-
Koronavirusrokote
-
Sosiaalihuollon palvelut
-
Opiskeluterveydenhuolto
Orimattilan sosiaali- ja terveyskeskus
Orimattilan sosiaali- ja terveyskeskus tarjoaa lääkärin ja hoitajan vastaanoton lisäksi myös muita terveydenhoidon lähipalveluita, kuten hammashoitoa ja neuvolapalveluja, perustason kuntoutusta sekä apuvälinepalveluja. Tutustu myös sähköiseen asiointiin.
Asiointi verkossa
Tutustu sähköiseen ajanvaraukseen, oirearvioihin ja fysioterapeutin etävastaanottoon. Löydät sähköisiä lomakkeitamme täältä.
Asiointi Orimattilan sote-keskuksessa
Orimattilan sote-keskus on avoinna ma-pe klo 8–16, myös juhlapyhien aattoina ja yleisinä koulujen loma-aikoina. Katso sivun alalaidasta ohjeet ja yhteystiedot asiointia varten. Käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Terveysvastaanotto
Ilman ajanvarausta toimiva terveysvastaanotto on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10–12.30. Terveysvastaanotto toimii sote-kesuksessa ja siellä hoidetaan muun muassa:
- ompeleiden ja hakasten poistot
- injektioiden pistäminen
- rokotukset (ei influenssa ja korona)
- korvahuuhtelut
Orimattilan sote-keskuksen palvelujen yhteystiedot
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Orimattilan näytteenottopiste palvelee arkisin.
Näytteenottopisteessä ei oteta papanäytettä.
Hammashoitolaan voi varata puhelimitse ajan suuhygienistille tai hammaslääkärille.
Hoidon tarve arvioidaan ajanvarauspuhelun yhteydessä.
Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu. Ruuhkatilanteissa puhelut ohjautuvat vastaajaan ja me soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian saman päivän aikana. Jos asiasi ei ole kiireellinen, ole meihin yhteydessä mahdollisuuksien mukaan klo 10 jälkeen.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaat voivat asioida tekstiviestinumerolla.
Kerro viestissäsi, miksi et voi asioida soittamalla.
Peruthan vastaanottoaikasi mahdollisimman pian, viimeistään 24 tuntia ennen varattua vastaanottoaikaa. Myöhemmin perutuista tai kokonaan peruuttamattomista vastaanottoajoista peritään yli 18-vuotiailta 51,50 euron suuruinen maksu.
Voit peruuttaa vastaanottoaikasi soittamalla klo 8-15 tai tekstiviestillä (24/7) vuorokauden ympäri.
Kirjoita tekstiviestiin nimesi, tarkka vastaanottoaika ja hammashoitolan toimipiste.
Uutta aikaa ei voi varata tekstiviestillä. Ilmoitamme viestillä, kun olemme käsitelleet ajanvarausperuutuksen. Uuden ajan sopimiseksi otamme asiakkaaseen yhteyttä viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.
Voit perua vastaanottoaikasi myös hyvis.fi palvelussa.
Palvelun kautta voi perua yksittäisen vastaanottoajan, ei ns. sarja-aikoja, kuten esim. oikomishoidossa usein on. Kirjautumiseen tarvitset pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin.
Hammashoitolaan voi varata puhelimitse ajan suuhygienistille tai hammaslääkärille.
Hoidon tarve arvioidaan ajanvarauspuhelun yhteydessä.
Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu. Ruuhkatilanteissa puhelut ohjautuvat vastaajaan ja me soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian saman päivän aikana. Jos asiasi ei ole kiireellinen, ole meihin yhteydessä mahdollisuuksien mukaan klo 10 jälkeen.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaat voivat asioida tekstiviestinumerolla.
Kerro viestissäsi, miksi et voi asioida soittamalla.
Peruthan vastaanottoaikasi mahdollisimman pian, viimeistään 24 tuntia ennen varattua vastaanottoaikaa. Myöhemmin perutuista tai kokonaan peruuttamattomista vastaanottoajoista peritään yli 18-vuotiailta 51,50 euron suuruinen maksu.
Voit peruuttaa vastaanottoaikasi soittamalla klo 8-15 tai tekstiviestillä (24/7) vuorokauden ympäri.
Kirjoita tekstiviestiin nimesi, tarkka vastaanottoaika ja hammashoitolan toimipiste.
Uutta aikaa ei voi varata tekstiviestillä. Ilmoitamme viestillä, kun olemme käsitelleet ajanvarausperuutuksen. Uuden ajan sopimiseksi otamme asiakkaaseen yhteyttä viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.
Voit perua vastaanottoaikasi myös hyvis.fi palvelussa.
Palvelun kautta voi perua yksittäisen vastaanottoajan, ei ns. sarja-aikoja, kuten esim. oikomishoidossa usein on. Kirjautumiseen tarvitset pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin.
Voit perua äitiys- tai lastenneuvolan aikasi tekstiviestillä erilliseen tekstiviestiperuutusnumeroon. Kirjoita viestiin nimesi ja peruessasi lapsesi aikaa myös lapsesi nimi, tarkka vastaanottoaika ja neuvolan toimipiste. Uutta aikaa ei voi varata tekstiviestillä. Ilmoitamme viestillä, kun olemme käsitelleet ajanvarausperuutuksen.
Palvelujemme piiriin kuuluvat kaikki raskaana olevat naiset, lasta odottavat perheet sekä alle kouluikäiset lapset ja heidän perheensä.
Voi varata ajan apuvälinepalveluun, jos toimintakykysi on rajoittunut vamman, sairauden, ikääntymisen tai kehitysviivästymän vuoksi. Palveluun ei tarvita lähetettä. Palvelupisteet tarjoavat yksilöllisen arvion perusteella tavallisimpia liikkumisen, hygienian ja päivittäisten toimintojen apuvälineitä. Oikein valittu apuväline edistää kuntoutumista ja tukee toimintakykyä. Tarvittaessa ohjataan erityispalveluiden piiriin keskussairaalaan.
Ajanvarauksen peruutus tehdään tekstiviestillä. Mainitse nimesi ja vastaanottoaikasi. Tekstiviestillä voit ainoastaan perua aikasi. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan on sinun soitettava ajanvaraus- ja neuvontanumeroon. Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa perustellusta syystä.
Avokuntoutuksen keskitetty palvelupuhelin auttaa, kun halut varata ajan fysio- tai toimintaterapiaan, lasten puheterapiaan tai apuvälinepalveluun tai sinulla on kysyttävää näistä palveluista. Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu.
Ajanvarauksen peruutus tehdään tekstiviestillä. Mainitse nimesi ja vastaanottoaikasi. Tekstiviestillä voit ainoastaan perua aikasi. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan on sinun soitettava ajanvaraus- ja neuvontanumeroon. Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa perustellusta syystä.
Voi varata ajan apuvälinepalveluun, jos toimintakykysi on rajoittunut vamman, sairauden, ikääntymisen tai kehitysviivästymän vuoksi. Palveluun ei tarvita lähetettä. Palvelupisteet tarjoavat yksilöllisen arvion perusteella tavallisimpia liikkumisen, hygienian ja päivittäisten toimintojen apuvälineitä. Oikein valittu apuväline edistää kuntoutumista ja tukee toimintakykyä. Tarvittaessa ohjataan erityispalveluiden piiriin keskussairaalaan.
Ajanvarauksen peruutus tehdään tekstiviestillä. Mainitse nimesi ja vastaanottoaikasi. Tekstiviestillä voit ainoastaan perua aikasi. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan on sinun soitettava ajanvaraus- ja neuvontanumeroon. Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa perustellusta syystä.
Avokuntoutuksen keskitetty palvelupuhelin auttaa, kun halut varata ajan fysio- tai toimintaterapiaan, lasten puheterapiaan tai apuvälinepalveluun tai sinulla on kysyttävää näistä palveluista. Meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu.
Ajanvarauksen peruutus tehdään tekstiviestillä. Mainitse nimesi ja vastaanottoaikasi. Tekstiviestillä voit ainoastaan perua aikasi. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan on sinun soitettava ajanvaraus- ja neuvontanumeroon. Vastaanottoaika on peruttava arkipäivänä viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoa perustellusta syystä.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Soita päihdepäivystyksen neuvontapuhelimeen, kun kaipaat apua riippuvuuksien kanssa. Numerossa on käytössä takaisinsoittopalvelu.
Päihdepäivystys on ikärajaton. Se on tarkoitettu Päijät-Hämeen kuntien asukkaille.
Päihdesairaanhoitaja arvioi hoidontarpeesi ja ohjaa sinut tarvittaessa jatkohoitoon.
Laajan palvelun sote-keskusten yhteydessä sijaitsevissa kuvantamispisteissä tehdään natiiviröntgentutkimuksia ja ultraäänitutkimuksia. Kaikkiin kuvantamistutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete.
Sähköisen reseptin uudistamispyynnön voit tehdä ensisijaisesti verkkopalvelussa kirjautumalla Omakantaan verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut, joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, päihdepsykiatrisen sairaan-hoitajan vastaanotto, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, apuvälineet, kuvantaminen, laboratoriopalvelut sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen. Puhelinajat takaisinsoittoon ma – to 8-15, pe 8-14
Asiakkaat voivat hoitaa terveyteensä liittyviä asioita myös Päijät-Sote- sovelluksella lataamalla puhelimensa sovelluksen ilmaiseksi sovelluskaupasta tai asioimalla osoitteessa paijatsote.suomisote.fi
Fysioterapiapalveluihin, toimintaterapiaan ja apuvälineisiin liittyvät asiat on keskitetty ajanvarauspuhelimeen ma – to klo 7:30–14 p. 044 4823215
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/. Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu.
Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab. Ajanvaraus: www.fimlab.fi/ajanvaraus tai puh. 010 808 515 arkisin klo 7.00-18.00. Numerosta saa myös ohjausta. Ilman ajanvarausta vuoronumerolla asiointi Salpakankaan laboratoriossa klo 8.30 -14.30
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Ajanvaraus puh. 044 780 2391 ma – pe klo 9.00 – 14.00
Ilta- ja yöaikaan ensisijainen yhteydenotto päivystysapu p. 116117 tai hätätapauksissa 112. Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Lahden sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä.
Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Lahden sote-keskuksen laboratorio (Harjukatu 48) palvelee ainoastaan päivystysasiakkaita ma-pe klo 8–16. Muu näytteenottotoiminta on siirtynyt Aleksanterinkadun laboratorioon (Aleksanterinkatu 24 a), joka palvelee ajanvarauksella ma-to klo 7–18 ja pe klo 7–16. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Lahden sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 7.30–16.00 sekä perjantaisin ja juhlapyhien aattona klo 7.30–15.00.
Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Voit myös asioida digitaalisesti Digiklinikalla joko Päijät-Sote-sovelluksen tai verkkoselaimen kautta osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Digiklinikan kautta saa yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa sinut ohjataan eteenpäin sote-keskukseen.
Huomioithan, että Digiklinikalla ei käsitellä kiireellisiä asioita.
Voit asioida Digiklinikalla myös läheisesi puolesta.
Suun terveydenhuollon asioissa Digiklinikka palvelee päivittäin klo 8–20 sekä mielenterveys- ja päihdeasioissa ma-pe klo 8-16.
Muissa asioissa voit lähettää viestin Digiklinikalle ympäri vuorokauden. Hoitotiimi käsittelee viestejä päivittäin klo 06–22.
Seulontamammografian toteuttaa Terveystalo.
Sote-keskuksessa on terveyden- ja sairaanhoidon vastaanottopalvelut joihin kuuluu lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot, diabeteksen hoito, muistivastaanotto, psykologipalvelut, reseptien uusinta, hoitotarvikejakelu, sosiaalikuraattorin sekä suunterveydenhuollon palvelut.
Ajanvarauksen yhteydessä tehdään hoidontarpeen arviointi. Pääsääntöisesti sinut ohjataan ensin sairaanhoitajan vastaanotolle ja tarvittaessa lääkärin vastaanotolle.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu ja ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu vastaajaan. Otamme sinuun yhteyttä saman päivän aikana.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Ilta- ja yöaikaan päivystää Akuutti24.
Kiireellisissä asioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo: 8-10 ja kiireettömissä tapauksissa voit olla meihin mahdollisuuksiesi mukaan yhteydessä klo: 10 jälkeen.
Voit perua varatun aikasi tekstiviestillä 24 tuntia aiemmin. Saadaksesi tarvittaessa uuden ajan sinun on soitettava sote-keskukseen. Jos perut aikasi alle 24 tuntia varauksesta, hyväksytyksi syyksi voidaan katsoa esim. äkillisen sairastumisen. Peruuttamatta jätetystä ajasta perimme maksun. Lisäohjeita: https://paijat-sote.fi/laakariin-ja-hoitoon/ajan-peruminen/
Ilmoita tekstiviestissä kaikki nimesi, syntymäaika (ilman loppuosaa), päivä ja aika sekä kenelle aika on varattu. Huonokuuloiset ja kuulovammaiset asiakkaamme voivat olla yhteydessä sote-keskukseen tekstiviestillä. Tekstiviesteihin vastataan arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Nastolan sote-keskuksessa on saatavilla lääkärin ja sairaanhoitajan ajanvarauksellista ja päivystyksellistä vastaanottoa. Lisäksi sote-keskus tarjoaa fysioterapian suoravastaanottopalveluita, ehkäisyneuvontapalveluita, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä terveyssosiaalityötä. Lahden sote-keskuksessa palvelevat myös suun terveydenhuollon palvelut.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Nastolan laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15.00 ja pe klo 7.10–14.00. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuksessa tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Nastolan sote-keskuksen kuvantamispalvelut palvelevat ma-to klo 8.15–15.30 ja pe klo 8.15–14.30.
Sote-keskuksen aukioloaikojen ulkopuolella päivystyksellisissä asioissa palvelee Akuutti24, soittamalla ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Voit myös asioida digitaalisesti Digiklinikalla joko Päijät-Sote-sovelluksen tai verkkoselaimen kautta osoitteessa paijatsote.suomisote.fi.
Digiklinikan kautta saa yhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin vuoden jokaisena päivänä. Tarvittaessa sinut ohjataan eteenpäin sote-keskukseen.
Huomioithan, että Digiklinikalla ei käsitellä kiireellisiä asioita.
Voit asioida Digiklinikalla myös läheisesi puolesta.
Suun terveydenhuollon asioissa Digiklinikka palvelee päivittäin klo 8–20 sekä mielenterveys- ja päihdeasioissa ma-pe klo 8-16.
Muissa asioissa voit lähettää viestin Digiklinikalle ympäri vuorokauden. Hoitotiimi käsittelee viestejä päivittäin klo 06–22.
Iitin sote-keskus on perustason sote-keskus, jossa osa toiminnoista keskitetään laajan sote-keskuksen yhteyteen.
Iittiläiset voivat käyttää kiireellisten asioiden hoitoon Lahden sote-keskuksen päivystystä sen ollessa auki. Tapaturmapäivystys toimii Lahden sote-keskuksen Tapaturmaklinikalla ilman ajanvarausta ma-to klo 8–16 ja pe klo 8–15. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä, soitto ensin Päivystysavun numeroon 116117.
Laboratoriopalvelut tuottaa Fimlab Laboratoriot Oy. Iitin laboratorio palvelee sote-keskuksen yhteydessä osoitteessa Iitintie 29. Laboratorio palvelee ainoastaan ajanvarauksella ma-to klo 7.10–15 ja pe klo 7.10–12.30. Ajanvaraus tapahtuu osoitteessa fimlab.vihta.com tai puhelimitse ma-pe klo 7–18 numerosta 010 808 515. Asiakasneuvonta palvelee ma-pe klo 8–16, numerossa 03 311 74445.
Kuvantamispalvelut tuottaa Päijät-Hämeen hyvinvointialue. Kaikkiin sote-keskuskella tehtäviin tutkimuksiin tarvitaan lääkärin lähete. Asiakas voi valita itse kuvantamisyksikön, jossa asioi. Harjun terveyden alueen asiakkaat voivat myös asioida digitaalisesti Päijät-Soten Digiklinikan kautta. Digiklinikan kautta saa terveyteen liittyvää neuvontaa ma–pe klo 8–20 ja la klo 10–16.
Lisäksi Muut oireet ja sairaanhoito –kanavalle voi hakeutua oireissa, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta. Lääkärit päivystävät asiointikanavalla joka päivä klo 6–24 ja hoitajan hoidon tarpeen arviointi palvelee kanavan kautta joka päivä klo 24–6. Digiklinikka palvelee OmaMehiläinen-palvelussa, joka toimii puhelimeen ladattavana sovelluksena tai verkkoselaimessa osoitteessa harjunterveys.fi/digiklinikka.
Työttömien terveystarkastukset Orimattilassa ja Padasjoella.