Usein kysytyt kysymykset asiakasmaksuista ja laskutuksesta

Tältä sivulta löydät usein kysytys kysymykset asiakasmaksuista ja laskutuksesta.

Voinko saada laskulle maksuaikaa tai sopia maksusuunnitelmasta?

  • Voitte olla maksuajasta yhteydessä Provincian maksuntarkkailuun puh. 03 821 4019, [email protected]

Olen saanut Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän laskusta Intrumista muistutuslaskun.

  • Laskutuksesta voimme katsoa, mistä alkuperäisestä laskusta on kyse. Muuten lisätietoja alkuperäisen laskun toimitustavasta ja muusta antaa Provincian maksuntarkkailu puh. 03 821 4019, [email protected]

En ole saanut alkuperäistä laskua ollenkaan.

  • Voimme toimittaa laskuja kirjepostilla, OmaPosti-palveluun, e-laskuna tai suoramaksuna. Kolmeen viimeiseen asiakkaan pitää tehdä itse toimittajan kanssa sopimus. OmaPosti-palvelu aktivoituu helposti muuton ja postipakettiseurannan käyttöönoton yhteydessä. Kannattaa siis tarkistaa ettei lasku löydy sieltä. Kirjepostiin hukkuneisiin laskuihin asiakkaan tulee tehdä reklamaatio postinjakelijalle. Suosittelemme ottamaan käyttöön jonkin sähköisistä laskuntoimitustavoista.

Lääkärin vuosimaksun sisältää

  • Lääkärin vuosimaksu laskutetaan asiakkaan kalenterivuoden ensimmäisestä maksullisesta kontaktista perusterveydenhuollon lääkäriin. Maksullinen kontakti voi olla fyysinen käynti terveysasemalla tai etäkontakti sähköisessä asioinnissa tai puhelu.

Vuosimaksun muutos käyntimaksuksi

  • Jos haluat muuttaa lääkärin vuosimaksun käyntimaksuksi, sinun tulee olla yhteydessä laskutukseen. He tekevät lääkärin vuosimaksulle hyvityslaskun ja uuden laskun käyntimaksusta.

Ajan peruminen

  • Jos sinun pitää perua sinulle varattu käyntiaika, löydät kutsukirjeestä puhelinnumeron hoitavaan yksikköön. Jos et ole saanut kutsukirjettä ajalle, voit soittaa vaihteeseemme. Sieltä sinut ohjataan oikeaan numeroon. Päijät-Soten vaihde 03 819 11.