Puhelinlinjat ovat väliaikaisesti ruuhkautuneet Salpakankaan ja Asikkalan sote-keskuksissa

Ruuhkautumisen syynä on uuteen tiimimalliin siirtyminen, joka aluksi hidastaa toimintaa. Uudessa toimintamallissa asiakkaan palvelun tarpeeseen pyritään löytämään ratkaisu jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla.

Uusi toimintamalli hidastaa aluksi toimintaa ja siksi puheluissa on ruuhkaa.

– Yksittäisten puhelujen kesto on pidentynyt aiemmasta, koska asiakkaan asiasta riippuen ratkaisun löytämiseen menee usein pidempi aika kuin ennen uuden moniammatillisen tiimimallin käyttöönottoa. Toivomme asiakkailta ymmärrystä ja kärsivällisyyttä alkuvaiheessa. Asioihin saa avun edelleen. Toivomme, että yhteyttä ei kuitenkaan oteta useampaan kertaan, vaan yksi yhteydenotto eli takaisinsoittopyyntö riittää. Kaikkiin takaisinsoittoihin ei olla pystytty vastaamaan saman päivän aikana, mutta soitamme takaisin mahdollisimman pian seuraavana päivänä, lupaa tulosaluejohtaja Kimmo Kuosmanen.

– Kiireettömissä asioissa yhteydenottoa kannattaa välttää aamun ensimmäisinä tunteina ja ottaa mahdollisuuksien mukaan yhteyttä myöhemmin päivällä. Päivystysapu 116117 ohjaa kiireellisissä asioissa ennen Akuutti24:ään hakeutumista, Kuosmanen tähdentää.

Jos kyse on kiireellisestä tai hätätilanteesta, edelleen on syytä ottaa yhteyttä suoraan 112.