Asiointiapu kuntalaisille

Koronatilanteen edetessä osa väestöstä tarvitsee kauppa- ja asiointiapua. Ensisijaisesti apua kannattaa kysyä läheisiltä, ystäviltä ja naapureilta.

Elintarvikeliikkeet, ravintolat, erikoistavarakaupat, apteekit ja taksiyrittäjät toimittavat tilauksesta elintarvikkeita ja lääkkeitä kotiin. Kannattaa seurata lehti-ilmoittelua ja erilaisia viestintäkanavia.

Ikääntyneiden palveluneuvonta

Palveluhausta löytyvät alueen kotipalveluyrittäjät, yksityisten palvelun­tuot­tajien palvelut, palveluse­telillä saatavat palvelut sekä julkiset palvelut. Tarjolla on muun muassa kuljetuspalveluita.

Sosiaalihuollon ohjauspalvelut

Apua tarvitsevat voivat olla puhelimitse yhteydessä myös hyvinvointiyhtymän sosiaalihuollon asiakasohjaus Siiriin ja sosiaalihuollon ohjaus- ja neuvonta Polkuun. Ohjaus ja neuvontapalveluilla on käytössä myös chat-palvelu sekä takaisinsoittojärjestelmä.

Sosiaalihuollon ohjaus ja neuvonta Polku sekä asiakasohjaus Siiri voivat auttaa kotiinkuljetuksia tekevien kauppojen ja apteekkien yhteystiedoissa.

Asiakasohjaus Siiri (65 vuotta täyttäneet)
avoinna ma, ti, to, pe klo 9-15 ja ke klo 9-16.
p. 044 4825050

Sosiaalihuollon ohjaus- ja neuvontapalvelu Polku (alle 65v)
avoinna arkisin klo 9-15
p. 03 8194850

Sosiaalihuollon ohjaus ja neuvonta Polku
Puhelinasiointi
Aukioloajat
ma 09:00-15:00
ti 09:00-15:00
ke 09:00-15:00
to 09:00-15:00
pe 09:00-15:00
Sosiaalihuollon ohjaus ja neuvonta Polku palvelee arkisin. Polussa on käytössä takaisinsoittopalvelu. Voit asioida sosiaalihuollon ohjaus ja neuvonta Polussa kauppakeskust Trion palvelutorin tiloissa ilman ajanvarausta. Chat-palvelu on avoinna maanantaista-perjantaihin.
Asiakasohjausyksikkö SIIRI
Palvelupiste · Lahti
Osoite: Alekstanterinkatu 18, 15140 Lahti
2. kerros
Aukioloajat
ma 09:00-15:00
ti 09:00-15:00
ke 09:00-16:00
to 09:00-15:00
pe 09:00-15:00
Asiakasohjaus Siiristä saat tietoa ja ohjausta kaikista ikääntyneiden arkea tukevista asioista. Neuvontaa ja ohjausta saat joko tulemalla paikan päälle Asiakasohjaus Siiriin, soittamalla tai käyttämällä sähköisiä palvelujamme: chat tai kysy neuvoa-lomaketta. Neuvonta ja ohjaus ovat asiakkaalle maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.