Kelan etäpalvelu palvelee Harjun terveyden alueen asiakkaita 1.6. alkaen

Harjun terveyden asiakkailla on kesäkuun alusta lukien mahdollisuus asioida Kelan palvelussa etäyhteyksin. Arkipäivisin klo 10–13 palvelevan etäpalvelun kautta asiakas voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan fyysisillä palvelupisteillä.  

Asiakas saa yhteyden etäpalveluun Harjun terveyden sosiaaliohjaajien kautta asioimalla sosiaaliohjauksen walk in –palvelussa Lahden sote-keskuksessa. Asiakas käy aluksi palvelutarpeensa läpi sosiaaliohjaajan kanssa, joka avaa tarvittaessa etäpalveluyhteyden Kelaan. Tämän jälkeen Kelan palveluasiantuntija neuvoo asiakasta tietokoneen välityksellä videoyhteyksin.

 Asiakkaat saattavat tarvita apua erilaisten etuuksien hakemisessa esim. sairastumiseen ja heikentyneeseen toimintakykyyn liittyen tai epäselvän etuustilanteen selvittämisessä. Harjun terveyden sosiaaliohjaajat auttavat tarvittaessa asiakasta erilaisten hakemusten ja lomakkeiden täyttämisessä. Kelan etäpalvelun avulla asiakkaan asia voidaan hoitaa mahdollisimman kokonaisvaltaisesti ja parhaalla mahdollisella tavallakun kyse on Kelan palvelujen piiriin kuuluvasta laajempaa neuvontaa vaativasta asiastakertoo Harjun terveyden terveyssosiaalityön palvelupäällikkö Marjo Taipale. 

Sosiaaliohjaaja palvelee Harjun terveyden alueen asiakkaita ilman ajanvarausta arkisin klo 10–13 Lahden sote-keskuksen ala-aulan infokopissa numero 4. Asiointia varten asiakas tarvitsee henkilöllisyystodistuksen.